środa, 14 sierpnia 2013

Rozdział czwarty


 STRAŻNIK KLUCZY



Dzisiaj mało śmiesznie, ale jestem/byłam chora i za bardzo nie myślę. Następne będą lepsze. Może wybiegam trochę w przyszłość, ale wyobraźcie sobie, co będzie się działo na meczu Quidditch'a.

***

- Rozdział 4. Strażnik kluczy.
„ BUUM. Znowu łomotanie do drzwi. Dudley obudził się i usiadł na kanapie.
 - Gdzie jest ta armata? - zapytał głupio.”
Peter zachichotał.
- Idiota – odparł Potter
„ Rozległ się głuchy trzask za nimi i do pokoju wkroczył wuj Vernon. W rękach miał strzelbę - teraz się dowiedzieli, co było w tym długim, wąskim pakunku.”
- Oh nie! Niech Merlin ma w opiece nieszczęśnika, który stoi za drzwiami – powiedział Syriusz z udawanym strachem
 „- Kto tam? - krzyknął. - Ostrzegam... jestem uzbrojony!
 Na chwilę zrobiło się cicho, a potem...
 Drzwi otworzyły się tak gwałtownie, że wypadły z zawiasów i z okropnym łoskotem wylądowały na podłodze.”
Hurra! – krzyknęli huncwoci
„ W otworze wejściowym stał olbrzymi mężczyzna. Twarz miał prawie całkowicie ukrytą pod długimi, zmierzwionymi włosami i dziką, splątaną brodą; tylko czarne oczy błyszczały jak dwa żuki spomiędzy tej plątaniny.
- Hagrid – uradowali się wszyscy
 „Olbrzym wcisnął się do środka, garbiąc się, żeby nie zawadzić o sufit. Pochylił się, podniósł drzwi i z łatwością osadził je z powrotem w zawiasach. Ryk sztormu nieco przycichł. Odwrócił się i zmierzył ich spojrzeniem.”
 - Może by ktoś zrobił kubek herbatki, co? Przeleciałem kawał świata. Nie było letko...”
- Cały Hagrid – mruknął Remus
„ Podszedł do kanapy, na której siedział Dudley zdrętwiały ze strachu.
 - Suń się, grubasie - powiedział łagodnie przybysz.”
- Powiedz mu coś jeszcze! – krzyknął James
„Dudley zakwiczał i uciekł, żeby się schować za matką, która z kolei skuliła się, przerażona, za wujem Vernonem.
 - No i jest nasz Harry! - rzekł olbrzym. Harry spojrzał w tę dziką, mroczną twarz i zobaczył, że czarne oczy rozjarzyły się uśmiechem.
 - Kiedy cię ostatni raz widziałem, byłeś jeszcze niemowlakiem - powiedział olbrzym. - Wykapany tata, ale oczy to masz po matce.”
- Jestem z niego bardzo dumny – odparł James
- Ciii – uciszyła go Lily
- Możesz na mnie nie cichać
 „Wuj Vernon wydał z siebie dziwny, zgrzytliwy dźwięk.
 - Żądam, aby pan się stąd wyniósł! - oznajmił. - Natychmiast! To włamanie i najście!
 - Och, przymknij się, Dursley, ty wielka śliwko w occie - odparł olbrzym.”
- Dajesz Hagrid! – krzyknął Remus
„Sięgnął ponad oparciem sofy, wyrwał wujowi Vernonowi strzelbę z rąk, zawiązał ją w supeł z taką łatwością, jakby była z gumy, i cisnął w kąt.”
- Dobrze mu tak – szepnął Łapa
„ Wuj Vernon wydał z siebie jeszcze jeden dziwny dźwięk, tym razem jakby ktoś nadepnął na mysz.
 - Tak czy owak, Harry - powiedział olbrzym, odwracając się od Dursleyów - mnóstwo szczęścia w dniu urodzin. Mam tu coś dla ciebie... w pewnym momencie chyba na tym usiadłem, ale smakuje wciąż tak samo.”
- Jakie to miłe – zagruchała Lily
 Z wewnętrznej kieszeni czarnego płaszcza wyciągnął nieco zgniecione pudełko. Harry otworzył je drżącymi palcami. Wewnątrz był wielki, czekoladowy tort z napisem z zielonego lukru:
 Harry’emu w dniu urodzin.”
- Zjadłbym tort – mruknął Peter
 „Harry spojrzał na olbrzyma. Zamierzał mu podziękować, ale zanim słowa dotarły mu do ust, gdzieś się pogubiły i wyjąkał tylko:
 - Kim pan jest?
Olbrzym zacmokał.
 - Cholibka, przecież ja się nie przedstawiłem. Rubeus Hagrid, strażnik kluczy i gajowy w Hogwarcie.
 Wyciągnął wielką łapę i potrząsnął całą ręką Harry’ego.”
Wszyscy się uśmiechnęli.
 „- No to jak, będzie ta herbatka? - zapytał, zacierając dłonie. - Nie odmówiłbym chlapnięcia czegoś mocniejszego, jeśli macie.”
- Nie! Absolutnie nie! Nie przy moim synu! – krzykneli Rogacz i Lily, a Black się zaśmiał
 „Jego wzrok padł na puste palenisko z resztkami okopconych torebek po chipsach. Chrząknął, pochylił się nad paleniskiem, tak że nikt nie zdołał zobaczyć, co tam robi, ale kiedy się wyprostował, w kominku huczał wielki ogień. Wilgotną izbę rozjaśnił migocący blask płomieni, a Harry poczuł rozkoszne ciepło w całym ciele, jakby wlazł do wanny z gorącą wodą.”
- Czy Hagridowi nie wolno używać czarów? – spytał się Peter
- Owszem, nie wolno – odpowiedział mu Remus
- To jak…
- Dobrze wiesz, że Hagrid lubi naginać zasady – odparł Black
- I kto to mówi – mruknęła Lily
 „Olbrzym usiadł z powrotem na kanapie, która zatrzeszczała pod jego ciężarem, i zaczął wyjmować z kieszeni płaszcza najróżniejsze przedmioty: miedziany kociołek, paczkę nieco przydeptanych kiełbasek,”
- Mmmmm, Kiełbaski – mruknął Peter. Reszta pokręciła głowami ze zdumieniem.
„pogrzebacz, czajnik do herbaty, kilka wyszczerbionych kubków i butelkę z jakimś bursztynowym płynem, z której pociągnął zdrowo, zanim zabrał się do robienia herbaty. Wkrótce izba wypełniła się zapachem skwierczących nad ogniem kiełbasek. Nikt nie wyrzekł ani jednego słowa, ale kiedy olbrzym zsunął z pogrzebacza pierwszych sześć tłustych, soczystych, lekko nadpieczonych kiełbasek,”
- Stop! – krzyknął JamesZrobiłem się głodny.
- Ja też – dodała reszta
- To pójdę po coś – odparł i już go nie było
- Wytłumaczy mi ktoś?- spytała Lily
- James poszedł do kuchni, po coś do jedzenia – odparł Remus
- Kuchni?
- Jeżeli zasłużysz to się dowiesz, gdzie się znajduje – powiedział Łapa. Po dziesięciu minutach wrócił Rogacz z wielkim koszem. Rozpakowali wszystko i zaczęli jeść. Po dwudziestu minutach odezwał się Łapa:
- Na czym to… sześć tłustych, soczystych, lekko nadpieczonych kiełbasek
Dudley okazał pewne zaniepokojenie.
 - Nie waż się niczego od niego brać, Dudley - rzucił ostro wuj Vernon.
 Olbrzym zacmokał.
 - Nie martw się, Dursley, ten twój budyniowaty synalek i tak już ma za dużo tłuszczu.”
- Dalej Hagrid  - krzyknął Black
- Powiedz mu coś jeszcze – dodał James
 „Podał kiełbaski Harry’emu, który był tak głodny, że czuł, jakby jeszcze nigdy w życiu nie jadł czegoś tak wspaniałego, ale przez cały czas nie odrywał oczu od olbrzyma. W końcu, kiedy jakoś nikt nie kwapił się, by wyjaśnić mu, co to wszystko ma znaczyć, ośmielił się zauważyć:
 - Przepraszam, ale tak naprawdę, to nie mam pojęcia, kim pan jest.
 Olbrzym przełknął głośno łyk herbaty i otarł usta wierzchem dłoni.
 - Mów mi Hagrid - powiedział. - Każdy mi tak mówi. Jak już wspomniałem, jestem klucznikiem w Hogwart... Chyba wiesz wszystko o Hogwarcie, co?”
- Oczywiście, że nie. Jak myślisz, po co tam przyszedłeś – odparł James
 - Ee... nie - wyznał Harry.
 Wyglądało na to, że Hagridem naprawdę to wstrząsnęło.
 - Przykro mi - dodał szybko Harry.”
- On sobie chyba żartuje! – powiedziała Lily nieco głośniej
 - Przykro? - warknął Hagrid, odwracając się, by spojrzeć na Dursleyów, którzy pochowali się po ciemnych kątach izby. - To tym mugolom powinno być przykro! Wiedziałem, że nie oddają ci listów, ale nie przyszło mi do głowy, że nie będziesz nic wiedział o Hogwarcie! I co, nigdy się nie zastanawiałeś, skąd twoi rodzice nauczyli się tego wszystkiego?
-Dlaczego mam dziwnie przeczucie, że zrobi coś Dursleyom –spytał Remus
- Ponieważ intuicja ci tak podpowiada – odparł Black
- To ty wiesz, co to intuicja? – zapytała się Lily, ale nie doczekała się odpowiedzi
„ - Czego wszystkiego? - zapytał Harry.
 - CZEGO WSZYSTKIEGO? - zagrzmiał Hagrid. - Zaraz, zaraz, chwileczkę!
 Zerwał się na nogi. Był tak wściekły, że w izbie zrobiło się gęsto. Dursleyowie wcisnęli się w ściany.
 - Chcecie mi powiedzieć - ryknął na nich ten chłopiec... ten chłopiec!... NIC nie wie?”
- Zrób im coś! – krzyknął James
- Pokaż im Hagrid! – dodał Remus
 „Harry uznał, że olbrzym posunął się trochę za daleko. Ostatecznie chodził do szkoły i wcale nie miał najgorszych stopni.
 - Coś tam wiem - oświadczył. - Znam matmę i parę innych spraw.”
- Marlinie!
 „Ale Hagrid tylko machnął ręką i powiedział:
 - Mnie chodzi o nasz świat. Twój świat. Mój świat. Świat twoich rodziców.
 - Jaki świat?
 Hagrid wyglądał, jakby za chwilę miał eksplodować.
 - DURSLEY! - zagrzmiał.
 Wuj Vernon, który zrobił się biały jak papier, wyjąkał coś w rodzaju „bdmwdm”. Hagrid wpatrywał się w Harry’ego dzikim wzrokiem.
 - Ale przecież musisz wiedzieć o swoich rodzicach. Że byli sławni. Tak jak ty.”
- Dlaczego jesteśmy sławni? – spytał się James i Lily
- Ponieważ jesteście James i Lily Potter – odpowiedział Syriusz, jakby to była  najoczywistsza rzecz na świecie.
„ - Co? Moja... mama i mój tata byli... sławni?
 - Ty nic nie wiesz... ty nic nie wiesz... - Hagrid czochrał się po głowie, utkwiwszy w Harrym oszołomiony wzrok.
 - A więc nie wiesz, kim jesteś? - zapytał w końcu. Wuj Vernon nagle odzyskał mowę.
 - Stop! - krzyknął. - Ani słowa więcej! Zabraniam panu mówienia czegokolwiek temu chłopcu!
 Spojrzenie, które mu rzucił Hagrid, odebrałoby odwagę dzielniejszemu od Vernona Dursleya, a kiedy olbrzym przemówił, każda sylaba drgała wściekłym gniewem.
 - Nie powiedziałeś mu? Nie powiedziałeś mu, co było w liście, który przy nim zostawił Dumbledore? Ja tam byłem, Dursley! Widziałem, jak Dumbledore go zostawił! A ty ukrywałeś to przed nim przez tyle lat?”
-Dziękuję Hagrid – powiedziała Lily
-I my też – dodali huncwoci
„ - Co przede mną ukrywał? - zapytał żywo Harry.
 - STOP! ZABRANIAM CI! - ryknął przerażony wuj Vernon.
 Ciotka Petunia dyszała głośno ze strachu.
 - Ach, wypchajcie się... mugole - powiedział Hagrid. - Harry... jesteś czarodziejem.”
- Nareszcie – westchnął Peter
- Jestem pewny, że w to nie uwierzy – powiedział Remus
„ W izbie zapadło milczenie. Słychać było tylko morze i świst wiatru.
 - Czym jestem? - wydyszał Harry.
 - Czarodziejem, ma się rozumieć - odpowiedział Hagrid, siadając z powrotem na kanapie, która jęknęła i zapadła się jeszcze niżej - i powiedziałbym, że diabelnie dobrym, trzeba cię tylko trochę podszkolić. A niby czym miałbyś być, mając takich starych? I uważam, że już najwyższy czas, żebyś przeczytał ten list.”
- Nareszcie – mruknął James  
„ Harry wyciągnął rękę, by wziąć od niego żółtawą kopertę, zaadresowaną zielonym atramentem: Pan H. Potter, Podłoga, Chata na Skale, Morze. Wyjął list i przeczytał:
 HOGWART
 SZKOŁA MAGII i CZARODZIEJSTWA
 Dyrektor: ALBUS DUMBLEDORE
 (Order Merlina Pierwszej Klasy, Wielki Czar., Gł. Mag, Najwyższa Szycha, Międzynarodowa Konfed. Czarodziejów)
 Szanowny Panie Potter,
 Mamy przyjemność poinformowania Pana, że został Pan przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Dołączamy listę niezbędnych książek i wyposażenia.
 Rok szkolny rozpoczyna się l września. Oczekujemy pańskiej sowy nie później niż 31 lipca. Z wyrazami szacunku,
 Minerwa McGonagall,
 zastępca dyrektora”
- To najpiękniejsza chwila w moim życiu – powiedział James ze łzami w oczach.
 „Pytania eksplodowały w głowie Harry’ego jak fajerwerki i nie mógł się zdecydować, które zadać najpierw. Po kilku minutach wyjąkał:
 - Co to znaczy, że oczekują mojej sowy?
 - Galopujące gorgony! To mi coś przypomniało - rzekł Hagrid, uderzając się dłonią w czoło z siłą, która powaliłaby konia pociągowego, i z kolejnej kieszeni płaszcza wyciągnął sowę - najprawdziwszą, żywą, trochę rozczochraną sowę - długie pióro i rolkę pergaminu. Z językiem między zębami wyskrobał parę słów, które Harry zdołał odczytać do góry nogami:
 Drogi Profesor Dumbledore,
 Oddałem Harry emu list.
 Jutro zabieram go na zakupy.
 Pogoda okropna.
 Ufam, żeś Pan zdrowy.
 Hagrid’
 - On zawsze myśli o innych – oznajmiła Lily
„Zwinął list w rulonik, podsunął sowie, która chwyciła go w dziób, podszedł do drzwi i wyrzucił ptaka w deszcz i nawałnicę. Potem wrócił i usiadł, jakby to, co zrobił, było tak normalne, jak krótka rozmowa przez telefon.”
- Przecież to jest normalne – powiedział Black
- Ale nie dla niego – odparła Lily
- Ale będzie – dodał Remus  
 „Harry zdał sobie sprawę, że ma otwarte usta, więc natychmiast je zamknął.
 - O czym to ja mówiłem? - zapytał Hagrid, ale w tym momencie wuj Vernon, wciąż szary jak popiół, stanął w świetle ognia płonącego na palenisku.
 - On nigdzie nie pójdzie - oświadczył stanowczo. Hagrid odchrząknął.
 - Tak? Chętnie zobaczę, jak zatrzymuje go taki wielki mugol, jak ty.
 - Kto? - zapytał Harry z najwyższym zainteresowaniem.”
- Nie magiczna osoba – odpowiedziała Lily, a huncwoci przewrócili oczami
„ - Mugol - odrzekł Hagrid. - Tak nazywamy zwykłych, pozamagicznych gościów. Niestety, miałeś pecha dorastać w rodzinie największego mugola, jakiego oglądały moje oczy.
 - Kiedy go wzięliśmy pod nasz dach, przysięgliśmy sobie, że położymy kres tym bzdurom - powiedział wuj Vernon - że wyplenimy to z niego! Czarodziej, też mi coś!
 - Wiedzieliście? - zapytał Harry. - Wiedzieliście, że jestem... czarodziejem?”
- No pewnie, że wiedzieli – fuknęła Evans
„ - Wiedzieliście, wiedzieliście! - zaskrzeczała nagle ciotka Petunia. - Oczywiście, że wiedzieliśmy! A niby jak mógłbyś nim nie być, skoro moja przeklęta siostra była tym, kim była? Ona też kiedyś dostała taki list i zniknęła, żeby pójść do tego... do tej szkoły... i wracała w każde wakacje do domu z kieszeniami pełnymi żabiego skrzeku, zamieniając filiżanki w szczury. I tylko ja wiedziałam, kim ona jest naprawdę! A była potworem! Ale moja matka i mój ojciec... nic, tylko Lily to, Lily tamto... Oni byli po prostu dumni, że mają w rodzinie czarownicę!
 Umilkła, żeby złapać oddech i po chwili znowu powróciła do swojej tyrady. Można by pomyśleć, że czekała wiele lat, żeby to wreszcie z siebie wyrzucić. „
- Wow – wydusiła z siebie rudowłosa
„ - Potem spotkała tego Pottera, skończyli szkołę i pobrali się, i ty im się urodziłeś, a ja oczywiście wiedziałam, że będziesz taki sam, tak samo dziwny, tak samo... nienormalny ... a potem, proszę bardzo, wyszła i wyleciała w powietrze, a ty wylądowałeś u nas!
 Harry zbladł jak papier. Kiedy odzyskał mowę, zapytał:
 - Wyleciała w powietrze? Mówiliście, że zginęła w wypadku samochodowym!”
  - W WYPADKU SAMOCHODOWYM! - ryknął Hagrid, zrywając się na nogi z taką wściekłością, że Dursleyowie szybko czmychnęli do swojego kąta. - Oni? A niby jak? Lily i James Potter w wypadku samochodowym! To stek bzdur! To skandal! Harry Potter nie wie nic o sobie, podczas gdy każdy dzieciak w naszym świecie zna jego imię!”
- Sławny za coś czego nie pamięta – powiedział Remus
 „- Ale dlaczego? Co się właściwie stało? - zapytał Harry.”
- No właśnie! My też chcemy wiedzieć – odparł Remus
„ Gniew spełzł z twarzy Hagrida, ustępując miejsca niepokojowi.
 - Tegom się, cholibka, nie spodziewał - powiedział cichym głosem. - Dumbledore mówił mi, że mogą być kłopoty, ale nie miałem pojęcia, że ty o niczym nie wiesz. Ach, Harry, nie wiem, czy jestem właściwą osobą, żeby ci powiedzieć... ale ktoś musi... Nie możesz pójść do Hogwartu, nie wiedząc.”
- Dziękuje Hagrid – mruknął James
„ Rzucił Dursleyom wściekłe spojrzenie.
 - No więc tak... opowiem ci najlepiej, jak potrafię... ale nie powiem ci wszystkiego, niech skonam, bo to wielka tajemnica...
 Usiadł, popatrzył w ogień, a potem powiedział:
 - To się chyba zaczęło od... od takiego gościa... ale naprawdę, trudno uwierzyć, że ty nie znasz jego imienia, każdy w naszym świecie je zna...”
- Voldemort – powiedział Black
„ - Kogo?
 - No... Nie lubię wypowiadać tego imienia, jak nie muszę. Nikt tego nie lubi.”
- Dumbledore jest wyjątkiem – odparła Lily
„ - Dlaczego?
 - Garbate gargulce, Harry, ludzie wciąż mają pietra. Cholibka, nie jest lekko. No więc był jeden czarodziej, który... no... zeźlił się. Znaczy się, zrobił się zły jak diabli. Gorszy. Gorszy niż gorszy. A nazywał się...
 Hagrid przełknął ślinę, ale nie wypowiedział żadnego słowa.
 - Może to napiszesz? - podsunął Harry.”
- Założę się, że nie mruknął James
„ - A czy ja wiem, jak to się pisze? No dobra... Voldemort. - Wzdrygnął się. „
Tak samo zrobił Peter, a Lunatyk warknął.
„- Tylko nie każ mi tego powtarzać. No więc ten... no... czarodziej, jakieś dwadzieścia lat temu, zaczął się rozglądać za takimi, co będą go słuchać we wszystkim. No i znalazł sobie kilku... jedni mieli stracha, drudzy pewno chcieli móc to, co on, bo naprawdę był potęgą, niech skonam. To były czarne dni, Harry. Nie mogliśmy się pokapować, komu można wierzyć, a komu nie, unikaliśmy obcych czarodziejów i czarodziejek... mówię ci, robiło się coraz bardziej ponuro. A on coraz bardziej się panoszył. Jasne, że byli tacy, co mu podskoczyli... to ich pozabijał i już. Niech skonam. Zrobiło się naprawdę przykro. Nie wiadomo było, gdzie się przed nim ukryć. Tylko w Hogwarcie jeszcze było bezpiecznie. Dumbledore był jedynym gościem, przed którym Sam-Wiesz-Kto wymiękał. Tak czy owak nie śmiał zająć szkoły.
 - Twoi starzy byli w czarach najlepsi. Mówię ci, w Hogwarcie nie było na nich mocnych! Może dlatego Sam-Wiesz-Kto nie próbował ich przedtem przekabacić... pewnie wiedział, że są za blisko Dumbledore’a, żeby się zadawać z Ciemną Stroną.”
- I to był główny powód – mruknął James
 - Może myślał, że ich namówi... a może po prostu chciał się ich pozbyć. Nie wiem. Wiadomo tylko, że pojawił się w osiedlu, gdzie mieszkaliście. Dziesięć lat temu, w Noc Duchów. Ty miałeś dopiero rok. Przyszedł do waszego domu i... i...
Wszyscy spojrzeli na książkę z ciekawością.
 „Nagle wyciągnął bardzo brudną chustkę w kropki i wydmuchał nos, wydając przy tym odgłos przypominający syrenę, którą się uruchamia podczas mgły.
 - Przepraszam - powiedział. - Ale to takie przykre... ja znałem twoją mamuśkę i twojego starego, to byli naprawdę najfajniejsi ludzie, jakich można spotkać...
- Oh, Hagrid – zawołała Lily, a po jej policzkach zaczęły spływać łzy. James lekko ją uścisnął.
„No więc Sam-Wiesz-Kto ich zakatrupił. Na śmierć. A potem... i to jest coś, co naprawdę nie mieści się we łbie... próbował zabić i ciebie. Pewnie chciał odwalić robotę jak należy, na czysto, a może po prostu lubił zabijać, ja wiem? Ale nie mógł. Nigdy cię nie dziwiło, skąd masz ten sznyt na czole? To nie jest zwykłe rozcięcie. To się dostaje, kiedy ktoś cię łupnie jakimś złym zaklęciem... Rozwaliło twoich starych, rozwaliło cały dom... a ciebie... nic, tylko ta szrama. I właśnie dlatego, Harry, jesteś taki sławny. Jeszcze nie było takiego, co by przeżył, jak on postanowił kogoś ukatrupić, tylko ty, a trzeba ci wiedzieć, że on wykończył najlepsze czarodziejki i najlepszych czarodziejów naszych czasów... McKinnonów, Bonesów, Prewettów... a ty byłeś niemowlakiem, a jednak przeżyłeś.”
- Nie! Tylko nie Prewettowie! – krzyknął Łapa
- Coś mi się tu nie zgadza – mruknęła Lily
- Mój syn, mój syn – powtarzał James bez końca
- Mogę dalej?- spytał się Black
„ W głowie Harry’ego działo się coś dziwnego i bardzo nieprzyjemnego. Kiedy opowieść Hagrida dobiegła końca, znowu ujrzał oślepiający błysk zielonego światła, ale tym razem o wiele wyraźniej, niż mu się to zdarzało wcześniej, i po raz pierwszy w życiu przypomniał sobie coś jeszcze: głośny, zimny, okrutny śmiech.”
 Po plecach Lily przeszły ciarki.
„Hagrid wpatrywał się w niego ponuro.
 - Ja sam wyciągłem cię z ruin domu, Harry, na rozkaz Dumbledore’a, ma się rozumieć. Zawiozłem cię do tego...
 - Kupa starych bajek - oświadczył wuj Vernon.
 Harry aż podskoczył; prawie zapomniał, że Dursleyowie są w izbie.”
- Matko! Musiał się odzywać – powiedział Remus
„Wuj Vernon najwyraźniej odzyskał odwagę. Spojrzał na Hagrida wściekłym wzrokiem, zaciskając pięści.
 - A teraz posłuchaj mnie, chłopcze - warknął. - Zgadzam się, że jesteś jakiś dziwny, ale porządne lanie na pewno by cię z tego wyleczyło”
- LANIE TO TY MOŻESZ DOSTAĆ! – krzyknęli wszyscy
- Jeśli on dotknie mojego syna to go zabiję! – krzyknął James
- Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymam – warknęła Lily
- Mam ochotę go ugryźć – mruknął Remus, ale usłyszał go tylko Łapa i wymienili między sobą mściwe spojrzenia.
- Czytaj dalej – odparła Evans
„... a co do tych bzdur o twoich rodzicach, no cóż, byli okropnymi dziwakami, to fakt, i osobiście uważam, że świat jest o wiele lepszym miejscem, odkąd się z nim pożegnali... zresztą sami się o to prosili, zadając się z tymi wszystkimi ciemnymi typkami... tego właśnie się spodziewałem, zawsze wiedziałem, że źle skończą...
- Czy on… - powiedziała Lily, a James ja przytulił.
 „W tym momencie Hagrid zerwał się z kanapy i wyciągnął z płaszcza poobijany różowy parasol. Mierząc nim w wuja Vernona jak szpadą, powiedział:
 - Ostrzegam cię, Dursley... ostrzegam cię... jeszcze jedno słowo...”
- No dalej. Zrób im coś. Teraz – nakazał Łapa
 „Na widok ostrza parasola, które zbliżył do jego brzucha brodaty olbrzym, wuja Vernona ponownie opuściła odwaga: przywarł do ściany i zamilkł.
 - Tak jest lepiej - rzekł Hagrid, dysząc ciężko i siadając z powrotem na kanapie, która tym razem zapadła się aż do podłogi.
 Tymczasem w głowie Harry’ego kłębiły się setki pytań.
 - Ale co się stało z Vol... przepraszam... to znaczy z Sam-Wiesz-Kim?”
 - Nie musisz się bać tego imienia – powiedział Remus
„- Dobre pytanie, Harry. Zniknął. Rozpłynął się. Tej samej nocy, w której chciał cię zabić. Przez co stałeś się jeszcze bardziej sławny. To jest właśnie największa zagadka... przecież był już taką potęgą... dlaczego nagle gdzieś zniknął?”
- No właśnie, dlaczego? – spytał się Peter
- Myślicie, że go już nie ma? – zapytał się Remus
 „- Niektórzy opowiadają, że umarł. Ja uważam, że to bzdura. Skoro już prawie nie był człowiekiem, to niby co w nim miało umrzeć? Inni mówią, że wciąż gdzieś tu jest i tylko czeka na odpowiedni moment. W to też nie wierzę. Ludzie, którzy go słuchali, wrócili, przeszli na naszą stronę. Niektórzy jakby się obudzili z jakiegoś transu, czy co, mówią, że przedtem im odbiło, bo on ich zaczarował. Sam powiedz, przecież gdyby miał wrócić, to by ich tak łatwo nie puścił, nie?
Remus zgodził się z tym co powiedział Gajowy. Jednak coś mu tu nie pasowało i na razie nie miał pojęcia co.
„ - Większość nas uważa, że on gdzieś jest, ale utracił moc. Jest za słaby, żeby podskoczyć. A co go tak wykończyło? Ty, Harry. Coś w tobie. Coś się wydarzyło tamtej nocy, czego się nie spodziewał... nie mam pojęcia, co to było, nikt tego nie wie... ale coś w tobie jest, co go skasowało, i to na fest.
W oczach Hagrida pobłyskiwało ciepło i szacunek, kiedy patrzył na Harry’ego, ale ten, zamiast czuć się mile połechtany, czuł tylko, że to wszystko jest jakąś okropną pomyłką. On czarodziejem? Niby jak?”
- Mówiłem, że w to nie uwierzy – powiedział Remus
- Mógłbyś nie przerywać – warknął Black
- Ej. To ja tu jestem od warczenia – oburzył się Lunatyk
„Dudley znęcał się nad nim, ciotka Petunia i wuj Vernon wrzeszczeli na niego od rana do wieczora; jeśli rzeczywiście jest czarodziejem, to dlaczego nie pozamieniali się w pokryte brodawkami ropuchy za każdym razem, kiedy zamykali go w komórce pod schodami? Jeśli kiedyś zwyciężył największego czarnoksiężnika na świecie, to dlaczego Dudley kopał go jak piłkę, kiedy tylko miał na to ochotę?”
 - Ten dzieciak umrze w katuszach – wycedził przez zęby Potter
„- Hagridzie - powiedział cicho - chyba zaszła jakaś pomyłka. Ja nie jestem żadnym czarodziejem. Ku jego zaskoczeniu, Hagrid zacmokał.”
- To nie pomyłka! – krzyknął Łapa
„ - Żadnym czarodziejem, tak? I nigdy nic się nie działo, kiedy bałeś się czegoś albo złościłeś?
 Harry zapatrzył się w ogień. Teraz, kiedy o tym pomyślał... przypomniał sobie o tych wszystkich dziwnych wydarzeniach, które doprowadzały do szału ciotkę i wuja, a które rzeczywiście miały miejsce, kiedy był czymś przerażony albo wściekły... Kiedy ścigała go banda Dudleya, jakoś udawało mu się uciec... a kiedy bał się iść do szkoły z powodu tych okropnie obciętych włosów, jakoś mu odrosły... a ostatnio, jak Dudley go uderzył, czy się nie zemścił, chociaż nawet nie zdawał sobie z tego sprawy? A jak to było z tym boa dusicielem?
 Spojrzał ponownie na Hagrida, uśmiechnął się i zobaczył, że olbrzym cały się rozpromienił.
 - Widzisz? - powiedział Hagrid. - Harry Potterze, sam zobaczysz, że w Hogwarcie będziesz sławny, i całkiem słusznie.”
- Wiecie, wasze dziecko jest bardzo utalentowane – wtrącił Remus
- Każdemu dziecku zdarza się użyć magii – odparła Lily
- Ale nie każde umie się teleportować i rozmawiać z wężami – dodał. Lily spojrzała na Jamesa. W jego oczach widać było wielką dumę z syna i chociaż go jeszcze niema już go pokochał i ona też. Pokochała nie tylko Harry’ego, ale z każdą minutą coraz bardziej kochała Jamesa. 
 „Wuj Vernon nie zamierzał jednak poddać się bez walki.
 - Nie mówiłem ci, że on tam nie pójdzie? - syknął. - Pójdzie do gimnazjum Stonewall i będzie mi za to wdzięczny. Czytałem te listy. Czytałem o tych wszystkich bzdurach i śmieciach, jakie niby będą mu tam potrzebne... te wszystkie księgi z zaklęciami, różdżki i...”
- Jeszcze jedno słowo z jego ustwarknęła Lily
 „- Już ci powiedziałem, że jak będzie chciał tam pójść, taki wielki mugol jak ty nie zdoła go powstrzymać - warknął Hagrid. - Powstrzymać syna Lily i Jamesa Potterów przed pójściem do Hogwartu, też mi coś! Całkiem ci odbiło. Był tam zapisany jeszcze przed swoim narodzeniem. Idzie do najlepszej szkoły magii i czarodziejstwa na całym świecie. Siedem lat i nie pozna samego siebie. Będzie tam razem z innymi podobnymi sobie młodziakami, pod dobrą ręką największego z dyrektorów, jakich miał Hogwart, samego Albusa Dumble...
 - NIE ZAMIERZAM PŁACIĆ JAKIEMUŚ ZWARIOWANEMU STAREMU GŁUPCOWI ZA UCZENIE GO MAGICZNYCH SZTUCZEK! - ryknął wuj Vernon.”
 - OOO! – krzyknęli wszyscy
- Duży błąd, Dursley.
„Lecz tym razem posunął się za daleko. Hagrid chwycił parasol i wywinął nim młynka.
 - NIGDY - zagrzmiał - NIE OBRAŻAJ... ALBUSA... DUMBLEDORE’A... W... MOJEJ... OBECNOŚCI!
 Koniec parasola nagle znieruchomiał, wycelowany prosto w Dudleya. Błysnęło fioletowe światło, rozległ się suchy trzask, potem ostry kwik i w następnej sekundzie Dudley tańczył, trzymając się za swój tłusty zadek i wyjąc z bólu. A kiedy się odwrócił, Harry zobaczył zakręcony świński ogonek wystający z dziury w jego spodniach.”
Pokój wypełniał gromki śmiech huncwotów i Lily. James, Syriusz i Remus spadli z foteli, Glizdogon nie mógł złapać oddechu, a Lily się popłakała.
- Na czym my to… - zastanawiał się Łapa, kiedy usiadł i złapał oddech
„Wuj Vernon zaryczał. Wciągnąwszy ciotkę Petunię i Dudleya do sąsiedniego pokoju, rzucił na Hagrida przerażone spojrzenie i zatrzasnął za sobą drzwi.
 Hagrid spojrzał na swój parasol i pogładził brodę.
 - Nie powinienem wychodzić z nerw - powiedział spokojnie - ale i tak nie podziałało. Chciałem go zamienić w prosiaka, ale chyba jest już taką świnią, że bardziej się nie dało.
- Hagrid jest spoko – powiedział Remus – ale nie powinien nadużywać magii, bo ministerstwo się do niego przyczepi.
 „Zerknął z ukosa na Harry’ego.
 - Będę ci wdzięczny, jak nie wspomnisz o tym nikomu w Hogwarcie - powiedział. - Prawdę mówiąc... ee... raczej nie powinienem używać zaklęć. Pozwolono mi tylko na parę sztuczek, żeby cię odnaleźć i jakoś ci dostarczyć te listy... i to był jeden z powodów, dla których chętnie się tego podjąłem.
 - Dlaczego nie wolno ci używać zaklęć? - zapytał Harry.”
- No właśnie, dlaczego? - spytał się Peter
 - No... tego... sam byłem w Hogwarcie, ale... ee... mnie wyrzucono, prawdę mówiąc. Na trzecim roku. Złamali mi różdżkę i w ogóle. Ale Dumbledore pozwolił mi tam zostać... zrobił mnie gajowym. To równy gość, ten Dumbledore.”
- Profesor Dumbledore jest bardzo szlachetny – powiedziała Lily
- Nie odpowiedział mu na pytanie – odparł James.
 „- Za co cię wyrzucono?”
- Robi się późno, a jutro czeka nas kupa roboty - powiedział głośno Hagrid. - Musimy dostać się do miasta, kupić ci wszystkie książki i w ogóle.
- Aww… nie powiedział mu
 Zdjął swój czarny płaszcz i podał Harry’emu.
 - Przykryj się tym, będzie ci cieplej. Nie przejmuj się, jak będzie się trochę ruszało. W którejś kieszeni jest chyba parę myszy.”
- Koniec – oznajmił Black – Kto dalej? Może Peter?
- Nie , dzięki. Wolę słuchać.
- Ja wezmę – odparł Remus i wziął od Syriusza książkę.

Edit.
Dziękuję za ponad tysiąć wejść!!!
xoxo

8 komentarzy:

  1. 1. Rozdział jest G-E-N-I-A-L-N-Y! Zresztą tak jak zwykle :)
    2. "- To ty wiesz, co to intuicja?" Lily tak ładnie ciśnie Syriuszowi xd
    3. Twoje rozdziały są takie długie i takie cudowne *.* Kocham je. Serio nooooooooo ♥
    4. Syriusz jest uroczy, James jest uroczy, Remus jest uroczy! Wszyscy są uroczy, prócz Peter'a, bo jego nie lubię xd
    5. Wszem i wobec stwierdzam, że piszesz jedną z najlepszych historii o Huncwotach :3
    6. Zapraszam na nowy rozdział mojego bloga: http://neville-longbottom-i-ja.blogspot.com/2013/08/rozdzia-21.html, liczę na jakiś komentarz czy coś :3

    Pozdrawiam serdecznie :*
    Annabeth Longbottom

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i rozdział nie jest tak śmieszny jak poprzednie, ale i tak utrzymuje w optymistycznym nastroju :)
    Było kilka naprawdę pięknych ripost.
    Mam jedną uwagę. Kiedy James i Lily mówią coś razem ty piszesz np. "powiedział James i Lily" powinno być raczej "powiedzieli".
    Lily się zakochuje w Jamesie? Sweet ^.*
    Kiedy kolejny rozdział?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagę. Na prawym pasku bocznym jest napisane, kiedy NN.

      Usuń
    2. Oj, musiałam nie zauważyć. Ostatnio jestem tak nieogarnięta, że to nieporozumienie ;D

      Usuń
  3. Pierwszy raz czytam opowiadanie tego typu po polsku. I normalnie jestem ci wdzieczna za to ze nie musze czytac angielskich wersji, bo jestem głąbem jezykowym. Ale przy niektorzych momentach normalnie sie poplakalam ze smiechu jak z ta kapusta dwa czy trzy rozdzialy temu.
    Po za tym masz troche bledow, ale nie takich gdzie moj mozg chce mnie opuscic na zawsze, bo wiekszosc ta sa drobne literowki i naprawde sporo interpunkcyjnych, niestety, ale nie patrze na to bo tez mam z tym problemy:D
    Zycze ci takiej weny, abys omowila cala serie, bo serio, w Polsce jeszcze tego nie widzialam.
    PS. A moze by tak dodac jeszcze oprocz Lilki i Huncwotow np. Severusa, albo ktoregos z rodzicow Rona ew. Draco?
    Pozdrawiam:)
    PS#2 Wybacz ten chaos, ale jest pozna godzina, a ja siedze na komorce i nie stac mnie na bardziej konstruktywny komentarz;)

    OdpowiedzUsuń
  4. 'Mam ochotę go ugryźć' - świetne ;)
    Czytam dalej!

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest genialne! Masz niesamowity talent :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz wielki talent, ale mam pytanie, może ty mi odpowiesz. W książce Hagrid mówi "zakatrupił ich na śmierć" i ja mam takie przemyślenia, to da się zakatrupić nie na śmierć? Taaaaa... mój mózg jest dziwny, do teraz nie wiem co biorę, że mam takie pomysły.

    OdpowiedzUsuń

Szablon